PRAVIDLA PRO VYŘIZOVÁNÍ REKLAMACÍ A STÍŽNOSTÍ UŽIVATELŮ PLATFORMY PŘEDPLÁTKO
Tyto Pravidla pro vyřizování reklamací a stížností uživatelů platformy
Předplátko (dále jen „Reklamační řád“) společnosti Precise agency
s.r.o., IČO: 08972451, se sídlem na adrese Erbenova 374/7, 602 00 Brno, registrovanou v obchodním
rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 116487 (dále
jen “Společnost”) stanovují pravidla evidence a vyřizování reklamací,
stížností uživatelů platformy Předplátko.
I. Úvodní ustanovení
Reklamační řád stanovuje postup při podávání a vyřizování
reklamací nebo stížností uživatelů platformy Předplátko. Reklamační řád
stanovuje pravidla a postupy při řešení reklamace nebo stížností pro uživatele a
zaměstnance společnosti. Společnost eviduje veškeré přijaté reklamace a stížnosti,
způsob jejich řešení a výsledky jednotlivých řízení. Uživatelem se
rozumí Host (v souladu s platnými Všeobecnými obchodními podmínkami
“VOP“ společnosti), který se registruje do platformy Předplátko, která je
provozována společností Precise agency s.r.o. Uživatelem se rozumí také smluvní
partner Společnosti – Gastro podnik (viz. VOP společnosti).
II. Informace uvedené v reklamaci nebo stížnosti
Reklamaci nebo stížnost je nutné opatřit všemi následujícími
informacemi:
1. v případě uživatele – fyzické osoby:
a) Jméno, příjmení uživatele, trvalý pobyt, rok narození,
b) Zaregistrovaný email v platformě Předplátko,
c) Kontaktní adresu a telefonní číslo uživatele,
d) Specifikaci a detailní popis předmětu reklamace, resp. stížnosti,
e) Vlastnoruční podpis klienta, který stížnost nebo reklamaci podává,
příp. podpis zástupce s doložením skutečnosti zastoupení
2. v případě uživatele – právnické osoby:
a) obchodní firma nebo název (není-li obchodní firma), IČO, sídlo,
b) Zaregistrovaný email v platformě Předplátko,
c) Kontaktní adresu a telefonní číslo uživatele
d) Specifikaci a detailní popis předmětu reklamace, resp. stížnosti
e) Vlastnoruční podpis oprávněného zástupce právnické
osoby (v případě osoby nezapsané jako zástupce ve veřejném rejstříku také
doložení skutečnosti zastoupení)
Uživatel může být při každém z úkonů dle těchto pravidel zastoupen, a to v souladu se zákonnými
ustanoveními o zastoupení při právním jednání.
III. Způsob podání a vyřízení reklamace nebo stížnosti
Uživatel může stížnost nebo reklamaci podat písemně, a to v listinné podobě na adresu sídla
společnosti.
Každá reklamace nebo stížnost je po doručení předána k vyřízení
odpovědné osobě společnosti, která zaznamená datum přijetí, informace o odesílateli,
dále přiřadí reklamaci nebo stížnosti interní identifikační číslo
a odešle elektronicky na uvedenou elektronickou adresu uživatele potvrzení o přijetí
reklamace nebo stížnosti, kde bude uvedeno přidělené číslo reklamace nebo stížnosti.
O reklamaci, resp. stížnosti se dále vždy eviduje rozhodnutí o ní (dále
jen „Rozhodnutí o reklamaci“) a den jeho doručení uživateli včetně případných
přijatých opatření k nápravě. Společnost eviduje výše uvedené
informace a podklady ke konkrétnímu případu ve spise vedeném v elektronické
a/nebo listinné podobě. Každá reklamace, resp. stížnost je řešena a vyřizována
v pořadí, v jakém byla doručena do Společnosti. Společnost rozhodne o reklamaci nebo stížnost
bez zbytečného odkladu, nejpozději do 15 pracovních dní od jejího obdržení.
V uvedené lhůtě Společnost odešle uživateli Rozhodnutí o reklamaci, tj. rozhodnutí
o odmítnutí, zamítnutí nebo vyhovění reklamaci, resp. stížnosti.
Uvedená lhůta pro vydání Rozhodnutí o reklamaci začíná dnem následujícím
po dni, v němž došlo k přijetí řádné reklamace, resp. stížnosti do
Společnosti. V případě, že stížnost, resp. reklamace neobsahovala vylíčení veškerých
skutečností rozhodných pro posouzení její důvodnosti a/nebo jinou nutnou náležitost
dle bodu 2) těchto pravidel, Společnost ve lhůtě do 15 pracovních dní od doručení stížnosti,
resp. reklamace vyzve uživatele k jejímu doplnění. V takovém případě běží
lhůta pro vydání, resp. odeslání Rozhodnutí o reklamaci uživateli ode dne
následujícího po dni, v němž došlo k doplnění (doručení
Společnosti), na jehož základě lze podanou stížnost, resp. reklamaci považovat za řádnou.
Brání-li Společnosti překážka nezávislá na její vůli odpovědět na
stížnost nebo reklamaci v době 15 pracovních dnů od jejího obdržení, sdělí
uživateli v této době překážky, které jí ve včasné odpovědi brání,
a odpoví nejpozději do 35 pracovních dnů po dni obdržení stížnosti nebo
reklamace.
Reklamace nebo stížnost je považována za nedůvodnou v situaci, kdy uživatel nedoplní
dodatečně Společností požadované informace nebo podklady nezbytné pro posouzení
oprávněnosti reklamace, resp. stížnosti na adresu Společnosti nejpozději do 10 kalendářních
dní ode dne, kdy obdržel uživatel výzvu od Společnosti. V takovém případě
Společnost uzavře reklamaci nebo stížnost jako nedůvodnou a bude o tom informovat uživatele
elektronicky nebo v listinné podobě na adresu uvedenou uživatelem v reklamaci nebo
stížnosti.
Dnem doručení se rozumí den převzetí doporučeného dopisu. Jestliže nebude dopis
zaslaný Společností na kontaktní adresu uživatele vyzvednut a dojde k jeho vrácení
na adresu Společnosti, považuje se za den doručení den, kdy byl dopis vrácen na adresu
Společnosti. V případě, že uživatel uvede požadavek na doručení v elektronické podobě,
pak se za doručení považuje již vlastní odeslání zprávy na uživatelem
uvedenou adresu pro elektronickou komunikaci.
IV. Hlavní důvody pro odmítnutí reklamace a
stížnosti
Společnost odmítne, resp. nebude dále zpracovávat reklamaci nebo stížnost v případě
kdy:
1. stížnost nebo reklamace je podána v rozporu s VOP služby Předplátko,
jak jsou zveřejněny na www.predplatko.cz;
2. podání reklamace, resp. stížnosti nesplňuje některou z náležitostí
uvedených v bodě 2) tohoto Reklamačního řádu;
3. stížnost nebo reklamace se netýká postupů a služeb poskytovaných
prostřednictvím platformy Předplátko.
V. Výsledek řešení reklamace nebo
stížnosti
Společnost shromáždí veškeré podklady potřebné pro posouzení
důvodnosti doručené stížnosti, resp. reklamace, a to z vlastní iniciativy. Společnost
posoudí reklamaci, resp. stížnost, která nebyla Společností odmítnuta dle
předchozího bodu, z hlediska její důvodnosti. Orgánem odpovědným za celý
proces posouzení stížnosti, resp. reklamace je statutární orgán
Společnosti. Výsledkem řešení stížnosti je Rozhodnutí o reklamaci.
Uživatel bude o výsledku řešení jeho podané stížnosti nebo reklamace
informován elektronicky nebo v listinné formě, doporučeným dopisem, a to na kontaktní
adresu uživatele, kterou uvedl v reklamaci nebo stížnosti.
V případě, že Společnost zjistí, že stížnost, resp. reklamace byla podána
důvodně, rozhodne současně s vyhovením stížnosti, resp. reklamaci o způsobu nápravy ve
věci a zajistí provedení této nápravy bez zbytečného odkladu, nejpozději
však ve lhůtě 30 dnů od přijetí takového rozhodnutí. Statutární
orgán průběžně vyhodnocuje Rozhodnutí o reklamaci a na základě této činnosti
přijímá obecná opatření k systémové nápravě rizikových
prvků.
V případě, že Společnost vyhodnotí reklamaci, resp. stížnost jako nedůvodnou, zamítne
ji.
VI. Zvláštní ustanovení k ochraně
spotřebitele
Je-li uživatel v pozici spotřebitele, pak jsou pravidla, uvedená v tomto Reklamačním řádu
pouhým doporučením, a uživatel jimi není vázán, ledaže jej nezkracují
v jeho právech daných mu předpisy na poli ochrany spotřebitele.
V Brně dne 18. 04. 2023